måndag 6 februari 2017

Måndag

Måndag, värsta och bästa dagen på veckan. Hur den nu kan vara det. Värsta för att det alltid är så långt till helg när det är måndag. Bästa för att det betyder stallet.

Morgon rutinerna flöt på bra idag. Förutom att jag frågade barnen om de ville ha mannagrynsgröt eller smörgås och yoghurt. Barna valde så klart gröt. Bara det att grynen var nästan slut. Och jag hade redan börjat koka upp mjölken. Så typiskt mig att inte kolla innan. Men vi tog smörgås och så hälde ja i grynen och  chansade på att det skulle bli lite gröt ut av det.
Men det blev det så klart inte. Blev någon blandning av mjölk/välling

Råkade ju även säga att det blev som välling och då ville inte Leia ha. Hon har slutat att dricka välling så hon var väldigt skeptisk till detta. Men lite gick ner. Wilma tyckte det var gott. Skönt att slippa slänga mat. Även om det inte blev som vi tänkt. Men det blev ju bra till slut.

Sen blev det som vanligt bråk och tjafs här hemma. Slår aldrig fel att barnen blir osams på morgonen. Ibland är de små änglar men lika ofta är de små djävlar mot varandra.

Mot skolan på cykel. Och idag var det svinkallt. *brrr* vi kom dit i lagom tid idag. Lämnar väskan på kroken och går ut igen. När vi kommer ut på skolgården hittar en rastvakt och säger hej. Så ringer det in. Perfekt tajming.

Vidare hem till mamma på lite kaffe. Bestämmer oss för att ta en sväng på stan med lunch. Det var så längesen vi gjorde det. Så först så hämtade vi upp deras bil och sen gjorde vi ärenden på stan och viktigaste lunchen så klart.
Blev hennrys som är standard.

Hem och lämna bilen och byta till cykel. Hämta på skolan och så på cykeln vidare till biblioteket för att fixa lånekort och givetvis låna lite hästböcket.

Tog oxå en kopp kaffe och barnen fick lite festis och kaka. Sen vidare hem.

Ombytning för mig och wilma. Och så vänta vi i Johan. Vidare iväg till stallet. När jag kommer dit infinner sig ett visst lugn i mig. Hur trött och hur stressad jag än är så rinner det av mig på något sätt. 
Sen efter ridpasset blev det snabbkaffe och så agerade jag bärhjälp.

Hem och äta. Johan hade lagat fisk, potatis, sås och broccoli. Gott.

Sen blev det lite plugg för mig. Börjat skriva på första uppgiften som ingår i min demensutbildning.

Nu tror jag att jag behöver ta natt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar