tisdag 7 februari 2017

Tisdag

Vardag som vanligt med lämning i skolan.
Sen hem städa toa och tvätta lite för det behövs ju tydligen oxå göras.

Kaffe och lite lunch med mamma. Sen hämtning av wilma i skolan. Var ju iskallt ute idag. Så vi tog bilen och hämta och så vidare för en vända på stan.
Min mamma åkte så klart med. Först blev det en sväng på H&M där wilma fick en mössa och fleecetröja av mormor. Och så testade hon lite träningskläder. En sak som står på henes önskelista. Men byxorna måste vara tajta och i te fladdra runt benen. Inte lite krav den ungen har på sina kläder. Precis som sin mamma. Hon testade även ett par jeans (inte så vanligt) i slim modell. Super snygg på henne. Så en sak till på önskelistan.
Sen införskaffades inbjudningskorten till wilmas pyamasparty. Alla tjejer i klassen och bästa kompisen julia så klart. Spännande. Jag får rodda pyamasparty själv.

Sen blev det så klart fika på stan. Fick ju en julklapp av komunen iform av ett presentkort av ett värde på 200kr och det fikade vi så klart upp. Lite mycket kanske. Men min mamma är drottningen av fika så det var hon värd.

Sen skulle hon jobba så vi körde hem henne och vi åkte hem vi med. Skrev inbjudningskorten som ska delas ut imorgon. Wilma är så spännd.

Sen blev det stallet. Idag byggde jag upp en liten hinderbana till wilma. Så hon fick träna sig på att styra i både skritt och trav. Hon kan väl det hyfsat så men man kan ju alltid bli bättre. Liten "labyrint" med bommar volt runt ett hinderstöd och plocka upp en ring från ett hinderstöd och lägga på ett annat. Hon var jätte duktig. Och framförallt var hon nöjd efter för vi hade så kul.

Väl hemma åt vi lite mat. Johan och Leia hade lagat korvstroganoff och ris. Sen värmde jag upp mig i ett extremt snabbt bad+dusch. Och så läste vi boken Sigge som vi lånade på bibblan.

En vanlig tisdag så att säga

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar